Ako Facebook vplýva na vaše podnikanie?
Vplyv Facebooku na podnikanie je v dnešnom svete čoraz väčší. Facebook bol na začiatku len nejaký trend, o ktorom sa trochu viac hovorilo. Tento trend sa stal ale súčasťou našich životov a ľudia z celého sveta využívajú Facebook ako hlavný komunikačný nástroj. A v prípade, že pracujú ako freelanceri alebo social media specialisti pre online agentúru, aj ako pracovný nástroj. Vplyv facebooku bude teda s veľkou pravdepodobnosťou ďalej posilňovať. Čo presne Facebook znamená pre podnikateľov?
Facebook má aktuálne niečo okolo 1,80 miliardy užívateľov. Každý užívateľ má na Facebooku profil s informáciami o tom kde žije, koľko má rokov, čím sa živí alebo kde študuje. Čo je ale hlavné, každý užívateľ ,,likuje” stránky, ktoré ho zaujímajú. Dohromady máte teda približne 1,80 miliárd ľudí s presnými marketingový údajmi. A to je zaujímavé pre každú online agentúru.
Facebook je firma ako každá iná a musí nejako zarábať. Čím môže facebook zarábať, keď má presné marketingové údaje o tak veľkom počte užívateľov? Ničím iným ako platenú reklamou. Vy ako podnikateľ môžete vďaka Facebooku presne zacieliť reklamu na svoju cieľovú skupinu. Najlepšie na tom je to, že táto reklama je v porovnaní s ostatnými médiami veľmi lacná.
Facebook je dôležitým marketingovým kanálom pre podnikanie
Vplyv facebooku na podnikanie je stále väčší. Je potreba si uvedomiť, že keď sa nebudete tejto príležitosti venovať, necháte tak zákazníkov ostatným firmám, ktoré sa milo rady o zákazníkov postarajú.
Ako nato?
Stačí jednoducho založiť FB fan page a pravidelne pridávať obsah. Každý like, ktorý vaša stránka dostane je veľmi cenný, pretože používateľ tým zverejní (pokiaľ nemá zmenené nastavenia) váš obsah na svojej nástenke.
Myslím si, že dnes je FB like ďaleko cennejší než e-mail kontakt. Schválne sa pozrite do svojej e-mailovej schránky. Baví vás čítať reklamné e-maily? Čomu sa takmer neubránite je to, keď váš priateľ ,,like-ol” príspevok nejakej firmy a vy to uvidíte na svojej nástenke. Na to sa už proste musíte pozrieť, pretože chcete zistiť, čo je na nástenke nové. Preto je Facebook z hľadiska podnikania tak dôležitý a je len na vás či sa chopíte tejto príležitosti alebo necháte tento priestor konkurencii.